Put napredovanja Kraljevskog izviđača predstavlja dokazivanje da izviđač napreduje u svakoj oblasti rasta.
Deo internacionalnog simbola Royal Rangera jeste zlatna, četvorokraka zveda usmerena u četiri strane sveta (detaljno objašnjenje simbola nalazi se na adresi - http://royalrangersrbija.blogspot.com/
search/label/O%20Royal%20Rangerima).
Svaka strela zvezde predstavlja oblast rasta deteta: fizički, psihološki, duhovno i socijalno. Kraljevski izviđači kao služba se trude da razvijaju sve četiri oblasti:
Deo internacionalnog simbola Royal Rangera jeste zlatna, četvorokraka zveda usmerena u četiri strane sveta (detaljno objašnjenje simbola nalazi se na adresi - http://royalrangersrbija.blogspot.com/
search/label/O%20Royal%20Rangerima).
Svaka strela zvezde predstavlja oblast rasta deteta: fizički, psihološki, duhovno i socijalno. Kraljevski izviđači kao služba se trude da razvijaju sve četiri oblasti:
amblem Kraljevskih izviđača |
1. Fizička spemnost i spretnost - (kroz kampovanja, pešačnja u prirodi, razvoj veština – podizanje kampa, čvorovi i vezovi...);
2. Psihološki – pozdrav Kraljevskih izviđača je „Budite spremni – Uvek spremni“. Deca uče da se suoče sa raznim izazovima i kroz to stiču samopouzdanje i spremnost;
3. Duhovni – Osnova Kraljevskih izviđača je rast u duhovnosti. Naziv kraljevski potiče od naziva za Boga – Kralj kraljeva. Mi smo Kraljevi izviđači;
4. Socijalni – Sve aktivnosti se odvijaju u grupama, tkz porodicama. Zlatno pravilo Kraljevskih izviđača je: „Sve, što želite da ljudi čine vama, činite i vi njima Matej 7:12“. U grupi stariji i spretniji uvek štiti slabijeg.
Izviđač svojim ponašanjem i znanjem treba da pokaže da napreduje što potvrđuje kroz osvajanje veština. Veštine su podeljene u iste kategorije kao i zvezda + posebna kategorija Izviđačkih veština potrebnih za boravak u prirodi. Kada prikupi dovoljan broj veština - osvoja Orden koja simboliše osvojen put. Orden predstavlja najveće dostignuće Kraljevskog izviđača za njegovo godište. U ovom blogu su navedene Socijalne veštine potrebne za put Rendžera Ekspedicija (uzrast 15-17 godina).
SOCIJALNE VEŠTINE - RENDŽER EKSPEDICIJA
VEŠTINA 1 - HOBI
ZA EKSPEDICIJU: Ako imate osvojenu ovu veštinu u prethodnim
periodima, potrebno je da izaberete najmanje jedan hobi koji ste počeli u
prethodnom periodu i nastavite da ga razvijate. Napredak treba da bude
očigledan.
Izaberi jedan hobi iz svake od četiri navedene liste. Ne možete
koristiti projekat koji je deo druge veštine. Ako imaš osvojenu veštinu u
Istraživačima, potrebno je da prikažeš razvojoj hobija (tj da si nastavio/la sa
tim hobijem) ili krećeš iz početka.
1. Kolekcije: Izaberi jednu od kategorija na listi i sakupi
najmanje deset primeraka. Na ispravan način ih obeleži i izloži (napravi album
ili vitrinu za izlaganje). Pronađi kontakt sa udruženjima koje sa bave tim
hobije ili veb sajt sa koga možeš da saznaš potrebne informacije.
a. Poštanske marke
b. Novčići
c. Sličice sportista ili druga kategorija sličica
d. Igračke (neku seriju igračaka)
e. Stene i minerale
f. Insekti
g. Salvete
h. Nešto drugo po tvom izboru
2. Modeliranje: Napravi barem jedan model i prikaži ga. Nauči
nešto o modelu koji si kopirao, kada je napravljen, za šta je korišćen....
a. Kola ili kamioni
b. Vojna vozila
c. Avion ili helihopter
d. Vozovi
e. Zgrade
f. Životinje
g. Rakete
3. Majstorije: Napravi barem jednu korisnu stvar. Navedi alatke,
materijale i pravila bezbednosti.
a. Drvo
b. Metal
d. Konopac ili uže
e. Šivenje
f. Pletenje
g. Vez
h. Nešto po svome izboru
4. Umetnost: Napravi nešto od navedenog. Navedi alatke, materijale
potrebne za taj hobi
a. Slikanje
b. Druge tehnike slikanja – grafika...
c. Origami
d. Pravljenje posuda
e. Vajarstvo
f. Muzika — Odsviraj pesmu
ili je otpevaj ili odigraj. Izvodjenje mora biti pred grupom.
g. Fotografija — Izaberi neki objekat ili pejzaž i napravi desetak
fotografija pod različitim uglom ili različitim svetlo. Uporedi koja
kombinacija svetla i ugla je nejbolja. Objasni koja fotografija je po tebi
najbolja i zašto.
h. Gluma – Izvodjenje mora biti pred grupom.
VEŠTINA 2 - DOMAĆINSTVO
1. Znati oprati izviđačku uniformu ručno u prirodi.
2.
Naučiti korišćenje veš-mašine i oprati uniformu (pod nadgledanjem roditelja).
Skinuti mrlje sa iste. Samostalno opeglati uniformu. Ove zadatke raditi u
periodu od najmanje šest meseci.
3.
Naučiti i održavati svoju obuću u
periodu od najmanje šest meseci.
4.
Održavati red u svojoj sobi. Znati složiti odeću – majice, pantalone...
5.
Znati zakrpiti uniformu stavljajući manje zakrpe. Znati zašiti dugme i rašiven
šav.
6.
Tražiti od roditelja da ti odrede neke dužnosti u domaćinstvu koje ćeš redovno
izvršavati – nešto od svakodnevnih kućnih poslova.
7.
Samostalno skuvati ručak za svoju porodicu. Znati pripremiti jednostavna jela:
jaja, krompir...
7.
Osvojiti neku od veština vezanih za domaćinstvo – obrada drveta, metala,
šivenje, vez, kuvanje
VEŠTINA 3 - LJUBIMAC
1. Za
osvajanje ove veštine potrebno je da imate ljubimca. Lično vi morate da se
brinete za njega – hranite ga i daje te mu vodu svaki dan, čistite za njim u
periodu od godinu danas. Roditelji potvrđuju svojim potpisom da ste to radili.
2.
Napiši
rad dužine do tri strane u kome ćeš opisati svog ljubimca, njegove potrebe,
način brige.
3.
Pročitaj
knjigu o svom ljubimcu ili se informiši o njemu preko interneta – pročitaj
barem dvadeset članaka.
4. Pokušaj da
naučiš svog ljubimca veštine koje može da nauči. Saznaj principe treninga i
primeni ih.
VEŠTINA 4 - MUZIKA
Za osvojenu medalju na nekom takmičenju, osvaja se joj jedna Veština Muzika – napredno
Možete osvojiti onoliko veština koliko medalja osvojite
1. Napiši
kratak istorijat muzičkog instrumenta koji sviraš ili ako pevaš o vrsti tvoga
glasa.
2.
Prikaži
svoju umešnost (primerenu tvom godištu) ili donesi potvrdu od profesora ako ne
možeš da prikažeš direktno. U slučaju da sviraš u bendu ili timu za slavljenje,
održite koncert za RR
3.
Ako
si samouk/a, potrebno je da znaš da osviraš najmanje deset pesama na
instrumentu koji sviraš.
4.
Nastupi
pred crkvom sa najmanje dve pesme
VEŠTINA 5 - PORODIČNI ŽIVOT
1. 1. Napiši odogovore na sledeća pitanja:
a. Šta je porodica?
b. Na koji način na ostale članove porodice utiče bolest jednog od
članova?
c. Na koji način na ostale članove porodice utiče odlazak jednog
od članova?
d. Na koji način na ostale članove porodice utiče uspeh jednog od
članova?
e. Na koji način na ostale članove porodice utiče bes jednog od
članova?
f. Na koji način na ostale članove porodice utiče svađa između
članova?
2. Pročitaj Luku 2:41–52. Napiši odgovor na sledeća pitanja:
a. Zašto su Marija i Josif bili zabrinutu za Isusa?
b. Kada se Isus vratio sa roditeljima u Nazaret šta je učinio?
c. Zašto je to bilo značajno?
3. Objasni zašto je važno imati pravila u porodici.
4. Pročitaj Luku 15:11–32. Napiši odgovor na sledeća pitanja:
a. Zašto je teško oprostiti?
b. Zašto je otac oprostio sinu?
c. Zašto stariji brat nije želeo da oprosti?
d. Zašto je opraštanje važno u porodici?
5. Napravi listu obaveza i dužnosti (najmanje pet) i ispunjavaj ih
pet nedelja. Vodi beleške o tome koliko si često to radio/la.
6. Učini sledeće:
a. Načini plan kako da održite porodični sastanak.
b. Isplaniraj i održi porodični sastanak na Dve od sledećih tema:
i.) Kako izbeći droge i pušenje
ii.) Razumeti proces odrastanja
iii.) Lične i porodične finansije
iv.) Mudar izbor prijatelja
v) Kako izbeći alkoholizam
7. Napravi i sprovedi projekat koji uključuje učestvovanje tvoje
porodice. Dogovorite se koji projekat možete zajedno da izvedete (radovi u
kući, popraviti nešto, zajednički izlet...). Posle projekta napiši pismeni
izveštaj koji će sadržati sledeće informacije.:
a. Cilj projekta
b. Kako su pojedini članovi učestvovali
c. Razultati projekta.
8. Napravi
listu deset razloga zašto si važan za tvoju porodicu.
VEŠTINA 6 - POZNAVANJE MUZIKE
1. Napiši
satav o svom omiljenom bendu/pevaču/pevačici. Napiši njegovu biografiju.
2.
Napiši
sastav o vezi savremene muzike sa duhovnom muzikom.
3.
Saznaj
nešto o karakteristikama sledećih muzičkih pravaca – napiši po jedan paragraf:
a. Klasična muzika
b. Bluz
c. Džez
d. Hard rok
e. Pank
f. Metal
g. Pop
h. Fank
i. Disko muzika
j. Rep
k. Tehno
l. Jedan savremeni pravac u muzici po tvom izboru
b. Bluz
c. Džez
d. Hard rok
e. Pank
f. Metal
g. Pop
h. Fank
i. Disko muzika
j. Rep
k. Tehno
l. Jedan savremeni pravac u muzici po tvom izboru
4.
Napiši
koju muziku ti najviše voliš i zašto? Koje te osobine kod nje najviše privlače?
5.
Saznaj
više o savremenoj hrišćanskoj muzici. Poslušaj nekoliko albuma sa muzikom
slavljenja na srpskom i engleskom jeziku. Razmisli i podeli sa ostalima koje su
njene osobine.
6.
Saznaj
imena najmanje pet poznatih muzičara koji su vernici. Pročitaj biografiju nekog
od njih.
7.
Odaberi
tekst jedne pesme po tvom izboru i analiziraj je. Odgovori na sledeća pitanja:
a. Šta ti se u pesmi dopada, a šta ne?
b. U kojim elementima se pesma slaže sa hrišćanstvom, a u kojima ne?
c. Kako možeš da razlikuješ šta je u pesmi u redu, a šta ne.
b. U kojim elementima se pesma slaže sa hrišćanstvom, a u kojima ne?
c. Kako možeš da razlikuješ šta je u pesmi u redu, a šta ne.
VEŠTINA 7 - SNALAŽENJE U GRADU
1.
Koje su najvažnija znamenita mesta u Novom Sadu? Gde se nalaze muzeji, i koji
su najvažniji muzeji u Novom Sadu? Gde su galarije, i koje su najvažnije?
Poseti neki od muzeja zajedno sa članovima tvoje izv. porodice (bez
učestvovanja odraslih).
2.
Napiši kratak sastav o Petrovaradinskoj tvrđavi?
3.
Saznaj na internetu podatke o zgradi Banovine, Gradskoj kući, Katedrali.
Podnesi izveštaj vođi porodice.
4.
Pokaži sposobnost da se snađeš na mapi grada. Pokaži gde se nalaze navedeni
objekti u pitanjima 1-3. Pokaži gde su ambolante, bolnica, milicijska stanica,
vatrogasci, centralna pošta, Gradska kuća, Protestantska Hrišćanska zajednica.
5.
Koristeći internet pronađi ulice koje ti zadaje neko od vođa, a u Beogradu.
Kako bi došao/la do tih ulica? Istraži kako možeš da dodješ do Beograda, red
vožnje vozila i cenu karte.
6.
Samostalno pošali pismo vođi plemena. Saznaj kako se poštom šalje paket i novac
i podnesi izveštaj o tome u pismu.
7.
Koristeći mapu grada i Gradski saobraćaj, zajedno sa još nekim iz porodice,
izvršite zadatak odlaska na određenu adresu, zadatu od vođe.
8.
Saznajte kako se rezerviše karta preko interneta za voz. Kako se rezerviše za
avion?
9.
Organizovano sa iz. porodicom posetite bioskopsku projekciju ili pozorišnu
predstavu.
VEŠTINA 8 - SVEST O LJUDIMA SA INVALIDITETOM
1. Saznaj više o životu osoba sa invaliditetom. Koje sve prepreke i
barijere oni doživljavaju? Šta ti možeš učiniti da se stvari promene? Razmisli
o nekim promenama u crkvenoj zgradi koje bi mogle da se učine, a kako bi ona
postala dostupna za osobe sa invaliditetom?
2. Zamisli da si ti osoba sa invaliditetom. Kako bi voleo/la da se
drugi prema tebi odnose? Napiši svoju izjavu o tome kako ćeš se ponašati prema
osobama sa invaliditetom kada ih sledeći put sretneš?
3. Pokušaj nešto od sledećeg, kako bi bolje razumeo osobe sa
invaliditetom:
a.
Kao
porodica jedite zavezanih očiju da bi doživeli kako je onima koji ne vide.
b.
Zavezanih
očiju idite u kratku šetnju.
c.
Igrajte
igru uloga bez upotrebe reči ili pisanih poruka.
d.
Postavite
šator sa vezanom rukom ili sa debelim rukavicama na rukama.
Opiši pismeno svoje iskustvo. Kako ti pomaže da bolje razumeš
osobe sa invaliditetom?
4. Navedi primere adaptivne opreme za:
a. Slepu osobu
b. Osobu koja ne čuje
c. Osobu koja koristi invalidska kolica
5. Objasni razvojni invaliditet. Saznaj najmanje tri bolesti koje
dovode do razvoja invaliditeta.
6. Saznaj više o mentalnim bolestima. Zašto je pogrešna upotreba reči
– ludilo? Šta se dešava sa osobama koje su mentalno obolele – šta im može
pomoći?
7. Pogledaj 3 video snimka govora Nika Vujačića ili pročitaj njegovu
knjigu.
8. Nauči alfabet govora rukam gluvih.
VEŠTINA 9 - ŠTEDNJA
1. Uštedeti
od svog džeparca ili na drugi način prikupljenih para dovoljno novca za
kupovinu kompletne zviđačke opreme –vreća za spavanje, ranac, torbica sa kompletnom
sitnom opremom (Safe kit), podloška za spavanje.
2.
Redovno
plaćati izvidničku članarinu u toku godinu dana.
3.
Napiši
sastav o tome šta je to štednja i zašto je važno štedeti. U sastavu objasni
kako se štedi u banci, šta je to dug, kamata, hipoteka. Koje su opasnosti
dužništva.
4.
Sa
članovima tvoje porodice razgovaraj o štednji. Saznaj kako oni upravljaju
novcem. Koje sve troškove ima tvoja porodica? Vodi u svesci evidenciju mesec
dana o troškovima tvoje porodice, razvrstavajući ih u grupe: komunalije, hrana,
higijena, odeća, ostalo. Napiši (bez navođenja suma) šta si naučio/la o kućnom
budžetu.
5.
Od
novca koji dobijaš za džeparac daj desetak u crkvu. Potraži u Svetom pismu šta
je to desetak i zašto ga dajemo. Kakve su posledice ne davanja desetka? Napiši
sastav o desetku.
6.
Zajedno
sa članovima tvoje izvidjačke porodice osmislite način da zaradite sredstva za
kupovinu vašeg porodičnog šatora. Novac mora biti zarađen.
7.
U
dogovoru sa roditeljima u ratama plati jedan od kampova. Vodi računa da se rate
plaćaju na vreme, ti donosi novac, uzimaj i čuvaj priznanice od blagajnika
plemena. Polovinu sredstava za kamp moraš sam/sama zaraditi. Porazgovaraj sa
roditeljima kako da zaradiš taj novac.
VEŠTINA 10 - ZLATNO PRAVILO
1. Nauči napamet stih koji govori o
Zlatnom pravilu. Napiši sastav o tome kako ti razumeš te reči. U sastavu navedi
kako ćeš ti praktikovati Zlatno pravolo u školi, u kući, na ulici i u
izviđačkoj porodici.
2.
Na kraju jesenje ili prolećne
sezone sastajanja u RR, prikupi potpise ljudi koji izjavljuju da si
praktikovao/la Zlatno pravilo. Potpisi moraju biti od barem dve trećine
plemena, kao i svih vođa.
VEŠTINA 11 - NEGA I HIGIJENA ZA DEVOJKE
1. Učestvuj u predavanju koje će biti organizovano od RR, na kome će stručni kozmetičar objasniti prin1.
Učestvuj u predavanju koje će
biti organizovano od RR, na kome će stručni kozmetičar objasniti principe nege
i higijene lica i tela.
2.
Napiši sastav o tome šta si sve naučila i kako
ćeš to primeniti. Objasni principe nege kože, izbora šminke i mirisa.
3.
Saznaj i napiši šta Sveto pismo
govori o lepoti žene. Razgovaraj sa nekom starijom sestrom u Hristu ili sa
roditeljima o tome šta je lepota. Kako usaglasiti negu svoga tela i lica sa
unutrašnjom lepotom.
4.
Istraži kako nastaju poremećaji ishrane
– anoreksija i bulemija. Razgovaraj sa nekom starijom sestrom u Hristu ili sa
roditeljima o tome.
5.
Učestvuj u predavanju na temu
seksualnosti koje će biti organizovano od strane RR (govornici su predstavnici
organizacija posvećene reproduktivnom zdravlju).
VEŠTINA 12 - PORODIČNI ŽIVOT
1. Napiši odogovore na sledeća pitanja:
a. Šta je porodica?
b. Na koji način na ostale članove porodice utiče bolest jednog od članova?
c. Na koji način na ostale članove porodice utiče odlazak jednog od članova?
d. Na koji način na ostale članove porodice utiče uspeh jednog od članova?
e. Na koji način na ostale članove porodice utiče bes jednog od članova?
f. Na koji način na ostale članove porodice utiče svađa između članova?
2. Pročitaj Luku 2:41–52. Napiši odgovor na sledeća pitanja:
a. Zašto su Marija i Josif bili zabrinutu za Isusa?
b. Kada se Isus vratio sa roditeljima u Nazaret šta je učinio?
c. Zašto je to bilo značajno?
3. Objasni zašto je važno imati pravila u porodici.
4. Pročitaj Luku 15:11–32. Napiši odgovor na sledeća pitanja:
a. Zašto je teško oprostiti?
b. Zašto je otac oprostio sinu?
c. Zašto stariji brat nije želeo da oprosti?
d. Zašto je opraštanje važno u porodici?
5. Napravi listu obaveza i dužnosti (najmanje pet) i ispunjavaj ih pet nedelja. Vodi beleške o tome koliko si često to radio/la.
6. Učini sledeće:
a. Načini plan kako da održite porodični sastanak.
b. Isplaniraj i održi porodični sastanak na Dve od sledećih tema:
i.) Kako izbeći droge i pušenje
ii.) Razumeti proces odrastanja
iii.) Lične i porodične finansije
iv.) Mudar izbor prijatelja
v) Kako izbeći alkoholizam
7. Napravi i sprovedi projekat koji uključuje učestvovanje tvoje porodice. Dogovorite se koji projekat možete zajedno da izvedete (radovi u kući, popraviti nešto, zajednički izlet...). Posle projekta napiši pismeni izveštaj koji će sadržati sledeće informacije.:
a. Cilj projekta
b. Kako su pojedini članovi učestvovali
c. Razultati projekta.
8. Napravi listu deset razloga zašto si važan za tvoju porodicu.
VEŠTINA 13 - MUŽEVNOST
1. Nauči kako da održavaš higijenu svog tela. Porazgovaraj sa nekim o tome.
2. Saznaj i napiši šta Sveto pismo govori o muževnosti. Razgovaraj sa nekom starijim bratom u Hristu ili sa roditeljima o tome šta je muževnost. Kako usaglasiti negu svoga tela i lica sa unutrašnjom lepotom.
3. Učestvuj u predavanju na temu seksualnosti koje će biti organizovano od strane RR (govornici su predstavnici organizacija posvećene reproduktivnom zdravlju).
Нема коментара:
Постави коментар