Put napredovanja Kraljevskog izviđača predstavlja dokazivanje da izviđač napreduje u svakoj oblasti rasta.
Deo internacionalnog simbola Royal Rangera jeste zlatna, četvorokraka zveda usmerena u četiri strane sveta (detaljno objašnjenje simbola nalazi se na adresi - http://royalrangersrbija.blogspot.com/
search/label/O%20Royal%20Rangerima).
Svaka strela zvezde predstavlja oblast rasta deteta: fizički, psihološki, duhovno i socijalno. Kraljevski izviđači kao služba se trude da razvijaju sve četiri oblasti:
Deo internacionalnog simbola Royal Rangera jeste zlatna, četvorokraka zveda usmerena u četiri strane sveta (detaljno objašnjenje simbola nalazi se na adresi - http://royalrangersrbija.blogspot.com/
search/label/O%20Royal%20Rangerima).
Svaka strela zvezde predstavlja oblast rasta deteta: fizički, psihološki, duhovno i socijalno. Kraljevski izviđači kao služba se trude da razvijaju sve četiri oblasti:
amblem Kraljevskih izviđača |
1. Fizička spemnost i spretnost - (kroz kampovanja, pešačnja u prirodi, razvoj veština – podizanje kampa, čvorovi i vezovi...);
2. Psihološki – pozdrav Kraljevskih izviđača je „Budite spremni – Uvek spremni“. Deca uče da se suoče sa raznim izazovima i kroz to stiču samopouzdanje i spremnost;
3. Duhovni – Osnova Kraljevskih izviđača je rast u duhovnosti. Naziv kraljevski potiče od naziva za Boga – Kralj kraljeva. Mi smo Kraljevi izviđači;
4. Socijalni – Sve aktivnosti se odvijaju u grupama, tkz porodicama. Zlatno pravilo Kraljevskih izviđača je: „Sve, što želite da ljudi čine vama, činite i vi njima Matej 7:12“. U grupi stariji i spretniji uvek štiti slabijeg.
Izviđač svojim ponašanjem i znanjem treba da pokaže da napreduje što potvrđuje kroz osvajanje veština. Veštine su podeljene u iste kategorije kao i zvezda + posebna kategorija Izviđačkih veština potrebnih za boravak u prirodi. Kada prikupi dovoljan broj veština - osvoja Orden koja simboliše osvojen put. Orden predstavlja najveće dostignuće Kraljevskog izviđača za njegovo godište. U ovom blogu su navedene Socijalne veštine potrebne za put Rendžera Pustolov (uzrast 12-14 godina).
SOCIJALNE VEŠTINE - RENDŽER PUSTOLOV
VEŠTINA 1 - HOBI
Izaberi jedan hobi iz svake od četiri navedene liste. Ne možete
koristiti projekat koji je deo druge veštine. Ako imaš osvojenu veštinu u Istraživačima,
potrebno je da prikažeš razvojoj hobija (tj da si nastavio/la sa tim hobijem)
ili krećeš iz početka.
1. Kolekcije: Izaberi jednu od kategorija na listi i sakupi
najmanje deset primeraka. Na ispravan način ih obeleži i izloži (napravi album
ili vitrinu za izlaganje). Pronađi kontakt sa udruženjima koje sa bave tim
hobije ili veb sajt sa koga možeš da saznaš potrebne informacije.
a. Poštanske marke
b. Novčići
c. Sličice sportista ili druga kategorija sličica
d. Igračke (neku seriju igračaka)
e. Stene i minerale
f. Insekti
g. Salvete
h. Nešto drugo po tvom izboru
2. Modeliranje: Napravi barem jedan model i prikaži ga. Nauči
nešto o modelu koji si kopirao, kada je napravljen, za šta je korišćen....
a. Kola ili kamioni
b. Vojna vozila
c. Avion ili helihopter
d. Vozovi
e. Zgrade
f. Životinje
g. Rakete
3. Majstorije: Napravi barem jednu korisnu stvar. Navedi alatke,
materijale i pravila bezbednosti.
a. Drvo
b. Metal
d. Konopac ili uže
e. Šivenje
f. Pletenje
g. Vez
h. Nešto po svome izboru
4. Umetnost: Napravi nešto od navedenog. Navedi alatke, materijale
potrebne za taj hobi
a. Slikanje
b. Druge tehnike slikanja – grafika...
c. Origami
d. Pravljenje posuda
e. Vajarstvo
f. Muzika — Odsviraj pesmu
ili je otpevaj ili odigraj. Izvodjenje mora biti pred grupom.
g. Fotografija — Izaberi neki objekat ili pejzaž i napravi desetak
fotografija pod različitim uglom ili različitim svetlo. Uporedi koja
kombinacija svetla i ugla je nejbolja. Objasni koja fotografija je po tebi
najbolja i zašto.
h. Gluma – Izvodjenje mora biti pred grupom.
VEŠTINA 2 - DOMAĆINSTVO
1. Znati
oprati izviđačku uniformu ručno u prirodi.
2.
Naučiti korišćenje veš-mašine i oprati uniformu (pod nadgledanjem roditelja).
Skinuti mrlje sa iste. Samostalno opeglati uniformu. Ove zadatke raditi u
periodu od najmanje šest meseci.
3.
Naučiti i održavati svoju obuću u
periodu od najmanje šest meseci.
4.
Održavati red u svojoj sobi. Znati složiti odeću – majice, pantalone...
5.
Znati zakrpiti uniformu stavljajući manje zakrpe. Znati zašiti dugme i rašiven
šav.
6.
Tražiti od roditelja da ti odrede neke dužnosti u domaćinstvu koje ćeš redovno
izvršavati – nešto od svakodnevnih kućnih poslova.
7.
Samostalno skuvati jednostavni doručak za svoju porodicu. Znati pripremiti
jednostavna jela: jaja, krompir...
VEŠTINA 3 - LJUBIMAC
1. Za
osvajanje ove veštine potrebno je da imate ljubimca. Lično vi morate da se
brinete za njega – hranite ga i daje te mu vodu svaki dan, čistite za njim u
periodu od godinu danas. Roditelji potvrđuju svojim potpisom da ste to radili.
2.
Napiši
rad dužine do tri strane u kome ćeš opisati svog ljubimca, njegove potrebe,
način brige.
3.
Pročitaj
knjigu o svom ljubimcu ili se informiši o njemu preko interneta – pročitaj
barem dvadeset članaka.
VEŠTINA 4 - MUZIKA
Za osvojenu medalju na nekom takmičenju, osvaja se joj jedna Veština Muzika – napredno
Možete osvojiti onoliko veština koliko medalja osvojite
1.
Napiši
kratak istorijat muzičkog instrumenta koji sviraš ili ako pevaš o vrsti tvoga
glasa.
2.
Prikaži
svoju umešnost (primerenu tvom godištu) ili donesi potvrdu od profesora ako ne
možeš da prikažeš direktno. U slučaju da sviraš u bendu ili timu za slavljenje,
održite koncert za RR
3.
Ako
si samouk/a, potrebno je da znaš da osviraš najmanje deset pesama na
instrumentu koji sviraš.
VEŠTINA 5 - PORODIČNI ŽIVOT
1. Napiši odogovore na sledeća pitanja:
a. Šta je porodica?
b. Na koji način na ostale članove porodice utiče bolest jednog od
članova?
c. Na koji način na ostale članove porodice utiče odlazak jednog
od članova?
d. Na koji način na ostale članove porodice utiče uspeh jednog od
članova?
e. Na koji način na ostale članove porodice utiče bes jednog od
članova?
f. Na koji način na ostale članove porodice utiče svađa između
članova?
2. Pročitaj Luku 2:41–52. Napiši odgovor na sledeća pitanja:
a. Zašto su Marija i Josif bili zabrinutu za Isusa?
b. Kada se Isus vratio sa roditeljima u Nazaret šta je učinio?
c. Zašto je to bilo značajno?
3. Objasni zašto je važno imati pravila u porodici.
4. Pročitaj Luku 15:11–32. Napiši odgovor na sledeća pitanja:
a. Zašto je teško oprostiti?
b. Zašto je otac oprostio sinu?
c. Zašto stariji brat nije želeo da oprosti?
d. Zašto je opraštanje važno u porodici?
5. Napravi listu obaveza i dužnosti (najmanje pet) i ispunjavaj ih
pet nedelja. Vodi beleške o tome koliko si često to radio/la.
6. Učini sledeće:
a. Načini plan kako da održite porodični sastanak.
b. Isplaniraj i održi porodični sastanak na Dve od sledećih tema:
i.) Kako izbeći droge i pušenje
ii.) Razumeti proces odrastanja
iii.) Lične i porodične finansije
iv.) Mudar izbor prijatelja
v) Kako izbeći alkoholizam
7. Napravi i sprovedi projekat koji uključuje učestvovanje tvoje
porodice. Dogovorite se koji projekat možete zajedno da izvedete (radovi u
kući, popraviti nešto, zajednički izlet...). Posle projekta napiši pismeni
izveštaj koji će sadržati sledeće informacije.:
a. Cilj projekta
b. Kako su pojedini članovi učestvovali
c. Razultati projekta.
8. Napravi
listu deset razloga zašto si važan za tvoju porodicu.
VEŠTINA 6 - POZNAVANJE MUZIKE
1. Napiši
satav o svom omiljenom bendu/pevaču/pevačici. Napiši njegovu biografiju.
2.
Napiši
sastav o vezi savremene muzike sa duhovnom muzikom.
3.
Saznaj
nešto o karakteristikama sledećih muzičkih pravaca – napiši po jedan paragraf:
a. Klasična muzika
b. Bluz
c. Džez
d. Hard rok
e. Pank
f. Metal
g. Pop
h. Fank
i. Disko muzika
j. Rep
k. Tehno
l. Jedan savremeni pravac u muzici po tvom izboru
b. Bluz
c. Džez
d. Hard rok
e. Pank
f. Metal
g. Pop
h. Fank
i. Disko muzika
j. Rep
k. Tehno
l. Jedan savremeni pravac u muzici po tvom izboru
4.
Napiši
koju muziku ti najviše voliš i zašto? Koje te osobine kod nje najviše privlače?
5.
Saznaj
više o savremenoj hrišćanskoj muzici. Poslušaj nekoliko albuma sa muzikom
slavljenja na srpskom i engleskom jeziku. Razmisli i podeli sa ostalima koje su
njene osobine.
6.
Saznaj
imena najmanje pet poznatih muzičara koji su vernici.
7.
Odaberi
tekst jedne pesme po tvom izboru i analiziraj je. Odgovori na sledeća pitanja:
a. Šta ti se u pesmi dopada, a šta ne?
b. U kojim elementima se pesma slaže sa hrišćanstvom, a u kojima ne?
c. Kako možeš da razlikuješ šta je u pesmi u redu, a šta ne.
b. U kojim elementima se pesma slaže sa hrišćanstvom, a u kojima ne?
c. Kako možeš da razlikuješ šta je u pesmi u redu, a šta ne.
VEŠTINA 7 - SNALAŽENJE U GRADU
1. Koje su najvažnija znamenita mesta u Novom Sadu? Gde se nalaze muzeji, i koji
su najvažniji muzeji u Novom Sadu? Gde su galarije, i koje su najvažnije? Zajedno
sa plemenom poseti neki od muzeja.
2.
Napiši kratak sastav o Petrovaradinskoj tvrđavi?
3.
Saznaj na internetu podatke o zgradi Banovine, Gradskoj kući, Katedrali.
Podnesi izveštaj vođi porodice.
4.
Pokaži sposobnost da se snađeš na mapi grada. Pokaži gde se nalaze navedeni
objekti u pitanjima 1-3. Pokaži gde su ambolante, bolnica, milicijska stanica,
vatrogasci, centralna pošta, Gradska kuća, Protestantska Hrišćanska zajednica.
7.
Koristeći mapu grada, zajedno sa porodicom, izvršite zadatak odlaska na
određenu adresu, zadatu od vođe.
8.
Saznajte kako se rezerviše karta preko interneta za voz.
9.
Organizovano sa iz. porodicom posetite bioskopsku projekciju ili pozorišnu
predstavu.
VEŠTINA 8 - SVEST O LJUDIMA SA INVALIDITETOM
1. Saznaj više o životu osoba sa invaliditetom. Koje sve prepreke i barijere oni doživljavaju? Šta ti možeš učiniti da se stvari promene? Razmisli o nekim promenama u crkvenoj zgradi koje bi mogle da se učine, a kako bi ona postala dostupna za osobe sa invaliditetom?
2. Zamisli da si ti osoba sa invaliditetom. Kako bi voleo/la da se drugi prema tebi odnose? Napiši svoju izjavu o tome kako ćeš se ponašati prema osobama sa invaliditetom kada ih sledeći put sretneš?
3. Pokušaj nešto od sledećeg, kako bi bolje razumeo osobe sa invaliditetom:
a. Kao porodica jedite zavezanih očiju da bi doživeli kako je onima koji ne vide.
b. Zavezanih očiju idite u kratku šetnju.
c. Igrajte igru uloga bez upotrebe reči ili pisanih poruka.
d. Postavite šator sa vezanom rukom ili sa debelim rukavicama na rukama.
e. Opiši pismeno svoje iskustvo. Kako ti pomaže da bolje razumeš osobe sa invaliditetom?
4. Pogledaj 1 video snimak govora Nika Vujačića. Šta ti je nejinteresantnije u vezi onoga šta on radi.
5. Nauči sledeće reči govora rukam gluvih: Isus, hvala, doviđenja, dobar dan, dobro jutro, dobro veče.
VEŠTINA 9 - ŠTEDNJA
1. Uštedeti
od svog džeparca ili na drugi način prikupljenih para dovoljno novca za
kupovinu jedan komad izviđačke opreme – to može biti: vreća za spavanje, ranac,
torbica sa kompletnom sitnom opremom (Safe kit), planinarske cipele, skuplji
komadi opreme – užad ili planinaraska oprema
2.
Redovno
plaćati izvidničku članarinu u toku godinu dana.
3.
Napiši
sastav o tome šta je to štednja i zašto je važno štedeti.
4.
Sa
članovima tvoje porodice razgovaraj o štednji. Saznaj kako oni upravljaju
novcem. Koje sve troškove ima tvoja porodica? Razgovarajte o tome kako oni
štede.
5.
Od
novca koji dobijaš za džeparac daj desetak u crkvu. Potraži u Svetom pismu šta
je to desetak i zašto ga dajemo. Kakve su posledice ne davanja desetka? Napiši
sastav o desetku.
6.
Praktično
štedi – gasi svetlo za sobom, zatvaraj vrata kada se greje... – saznaj od
roditelja kako ti možeš pomoći u smanjenju troškova vašeg domaćinstva.
7.
U
dogovoru sa roditeljima u ratama plati jedan od kampova. Vodi računa da se rate
plaćaju na vreme, ti donosi novac, uzimaj i čuvaj priznanice od blagajnika
plemena. Jednu od rata moraš sam/sama zaraditi. Porazgovaraj sa roditeljima kako
da zaradiš taj novac.
VEŠTINA 10 - ZLATNO PRAVILO
1. Nauči napamet stih koji govori o Zlatnom pravilu. Napiši sastav o tome kako ti razumeš te reči. U sastavu navedi kako ćeš ti praktikovati Zlatno pravolo u školi, u kući, na ulici i u izviđačkoj porodici.
2. Na kraju jesenje ili prolećne sezone sastajanja u RR, prikupi potpise ljudi koji izjavljuju da si praktikovao/la Zl
atno pravilo. Potpisi moraju biti od barem dve trećine plemena, kao i svih vođa.
VEŠTINA 11 - NEGA I HIGIJENA ZA DEVOJČICE
1. Učestvuj u predavanju koje će
biti organizovano od RR, na kome će stručni kozmetičar objasniti principe nege
i higijene lica i tela.
2.
Napiši sastav o tome šta si sve naučila i kako
ćeš to primeniti. Objasni principe nege kože, izbora šminke i mirisa.
3.
Saznaj i napiši šta Sveto pismo
govori o lepoti žene. Razgovaraj sa nekom starijom sestrom u Hristu ili sa
roditeljima o tome šta je lepota. Kako usaglasiti negu svoga tela i lica sa
unutrašnjom lepotom.
4.
Istraži kako nastaju poremećaji ishrane
– anoreksija i bulemija. Razgovaraj sa nekom starijom sestrom u Hristu ili sa
roditeljima o tome.
5.
Učestvuj u predavanju na temu
seksualnosti koje će biti organizovano od strane RR (govornici su predstavnici
organizacija posvećene reproduktivnom zdravlju).
VEŠTINA 12 - PORODIČNI ŽIVOT
1. Napiši odogovore na sledeća pitanja:
a. Šta je porodica?
b. Na koji način na ostale članove porodice utiče bolest jednog od
članova?
c. Na koji način na ostale članove porodice utiče odlazak jednog
od članova?
d. Na koji način na ostale članove porodice utiče uspeh jednog od
članova?
e. Na koji način na ostale članove porodice utiče bes jednog od
članova?
f. Na koji način na ostale članove porodice utiče svađa između
članova?
2. Pročitaj Luku 2:41–52. Napiši odgovor na sledeća pitanja:
a. Zašto su Marija i Josif bili zabrinutu za Isusa?
b. Kada se Isus vratio sa roditeljima u Nazaret šta je učinio?
c. Zašto je to bilo značajno?
3. Objasni zašto je važno imati pravila u porodici.
4. Pročitaj Luku 15:11–32. Napiši odgovor na sledeća pitanja:
a. Zašto je teško oprostiti?
b. Zašto je otac oprostio sinu?
c. Zašto stariji brat nije želeo da oprosti?
d. Zašto je opraštanje važno u porodici?
5. Napravi listu obaveza i dužnosti (najmanje pet) i ispunjavaj ih
pet nedelja. Vodi beleške o tome koliko si često to radio/la.
6. Učini sledeće:
a. Načini plan kako da održite porodični sastanak.
b. Isplaniraj i održi porodični sastanak na Dve od sledećih tema:
i.) Kako izbeći droge i pušenje
ii.) Razumeti proces odrastanja
iii.) Lične i porodične finansije
iv.) Mudar izbor prijatelja
v) Kako izbeći alkoholizam
7. Napravi i sprovedi projekat koji uključuje učestvovanje tvoje
porodice. Dogovorite se koji projekat možete zajedno da izvedete (radovi u
kući, popraviti nešto, zajednički izlet...). Posle projekta napiši pismeni
izveštaj koji će sadržati sledeće informacije.:
a. Cilj projekta
b. Kako su pojedini članovi učestvovali
c. Razultati projekta.
8. Napravi
listu deset razloga zašto si važan za tvoju porodicu.
VEŠTINA 13 - MUŽEVNOST
1.
Nauči kako da održavaš higijenu
svog tela. Porazgovaraj sa nekim o tome.
2.
Saznaj i napiši šta Sveto pismo
govori o muževnosti. Razgovaraj sa nekom starijim bratom u Hristu ili sa
roditeljima o tome šta je muževnost. Kako usaglasiti negu svoga tela i lica sa
unutrašnjom lepotom.
3.
Učestvuj u predavanju na temu
seksualnosti koje će biti organizovano od strane RR (govornici su predstavnici
organizacija posvećene reproduktivnom zdravlju).
Нема коментара:
Постави коментар