Put napredovanja Kraljevskog izviđača predstavlja dokazivanje da izviđač napreduje u svakoj oblasti rasta.
Deo internacionalnog simbola Royal Rangera jeste zlatna, četvorokraka zveda usmerena u četiri strane sveta (detaljno objašnjenje simbola nalazi se na adresi - http://royalrangersrbija.blogspot.com/ search/label/O%20Royal%20Rangerima).
Svaka strela zvezde predstavlja oblast rasta deteta: fizički, psihološki, duhovno i socijalno. Kraljevski izviđači kao služba se trude da razvijaju sve četiri oblasti:
8. Objasni kako nam biljni svet oko nas ukazuje na
Božiju brigu za nas.
10. Prikazati organizaciju podataka po datotekama i
direktorijumima. Napraviti svoju omotnicu i u njoj držati podatke o rendžerima
složene po osmišljenom redosledu.
VEŠTINA 13 - STENE I MINERALI
1. Definiši sledeće termine: Geologija, stene, sedimentna stena, mineral, fosil, vuklan, nafno polje, magmatska stena, metamorfna stena, petrologija, rude
Deo internacionalnog simbola Royal Rangera jeste zlatna, četvorokraka zveda usmerena u četiri strane sveta (detaljno objašnjenje simbola nalazi se na adresi - http://royalrangersrbija.blogspot.com/ search/label/O%20Royal%20Rangerima).
Svaka strela zvezde predstavlja oblast rasta deteta: fizički, psihološki, duhovno i socijalno. Kraljevski izviđači kao služba se trude da razvijaju sve četiri oblasti:
amblem Kraljevskih izviđača |
1. Fizička spemnost i spretnost - (kroz kampovanja, pešačnja u prirodi, razvoj veština – podizanje kampa, čvorovi i vezovi...);
2. Psihološki – pozdrav Kraljevskih izviđača je „Budite spremni – Uvek spremni“. Deca uče da se suoče sa raznim izazovima i kroz to stiču samopouzdanje i spremnost;
3. Duhovni – Osnova Kraljevskih izviđača je rast u duhovnosti. Naziv kraljevski potiče od naziva za Boga – Kralj kraljeva. Mi smo Kraljevi izviđači;
4. Socijalni – Sve aktivnosti se odvijaju u grupama, tkz porodicama. Zlatno pravilo Kraljevskih izviđača je: „Sve, što želite da ljudi čine vama, činite i vi njima Matej 7:12“. U grupi stariji i spretniji uvek štiti slabijeg.
Izviđač svojim ponašanjem i znanjem treba da pokaže da napreduje što potvrđuje kroz osvajanje veština. Veštine su podeljene u iste kategorije kao i zvezda + posebna kategorija Izviđačkih veština potrebnih za boravak u prirodi. Kada prikupi dovoljan broj veština - osvoja Orden koja simboliše osvojen put. Orden predstavlja najveće dostignuće Kraljevskog izviđača za njegovo godište. U ovom blogu su navedene Intelektualne veštine potrebne za put Rendžera Pustolova (uzrast 12-14 godina).
IZVIĐAČKE VEŠTINE - RENDŽER PUSTOLOV
VEŠTINA 1 - ČITANJE KNJIGA
1. Učlani se u lokalnu biblioteku. Saznaj gde se nalaze koje
knjige. Nauči kako da nađeš određenu knjigu koja te interesuje, koje
informacije treba da znaš.
2. Pročitaj šest knjiga u narednih šest meseci (van nastavne
literature): jednu knjigu koja je povezana za izviđačima, jednu biografiju,
jednu fantastiku, jednu o umetnosti ili nauci, jednu religijskog sadržaja i
jednu prema tvom izboru. Te knjige trebaju biti iznajmljene iz biblioteke,
koristeći člansku kartu.
3. Napiši izveštaj tj. pregled svake od knjiga koju si pročitao,
ne duži od pedeset reči. Objasni i zašto si izabrao/la baš tu knjigu, šta si
novo naučio/la i da li si uživala/o u knjizi.
4. Učlani se u crkvenu biblioteku.
5. Vodi dnevnik o onome šta se dešava oko tebe, barem dva meseca.
Koristi materijale iz časopisa, novina, emailova… Fokusiraj se na jednu ili dve
objasti kao što su politika, sport, nauka, krimenal, lokalne vesti…
6. Prikaži svoju sposobnost korišćenja interneta tako
što ćeš prikupiti podatke na temu koju ti zada vođa porodice. Rad treba da
sadrži jednu stranu..
VEŠTINA 2 -NEBESKA TELA
1.Odgovori na sledeća pitanja:
a.
Koje je Zemlji najbliže nebesko telo? Koliko je udaljeno od Zemlje?
b.
Ko upravlja plimom i osekom?
c.
Ko uzrokuje pomračenja?
d.
Šta je zvezda padalica?
2.
Crtežom prikaži relativan položaj i kretanje Zemlje, Sunca i Meseca. Pokaži
položaje nebeskih tela u slučaju pomrčenja Sunca i Mjeseca. Pomoću narandže,
oraha i klikera ili sličnih predmeta prikaži položaj i kretanje Zemlje, Sunca i
Meseca za vreme pomrčenja Sunca i pomračenja Meseca.
4.
Nacrtaj naš Sunčev sistem i imenuj planete redom od Sunca prema van.
5.
Koliko brzo putuje svjetlost? Koju daljinu pređe svetlost za godinu dana?
6.
Šta je svako od ovoga:
a.
planeta
b.
satelit
c.
kometa
d.
meteor
e.
meteorit
f.
maglina
g.
sazvežđe
h.
zvezda stajačica
i.
sunčeva mrlja
Pokaži
svako u prirodi ili na slikama.
7.
Nauči imena i položaj 12 sazvežđa nazvanih po znakovima zodijaka; imenuj dva
sazvežđa vidljiva tokom čitave godine. Zašto horoskoP nema smisla? Objasni
zašto je opasno koristiti horoskop.
12.
Nacrtaj skicu Velikog medveda, Kasiopeje i Severnjače.
13.
Nađi 15 zvezda prve veličine koje se pojavljuju tokom godine.
14.
Što je Mlečna staza? Promatraj Mlečnu stazu na noćnom nebu.
15.
Koja je jutarnja i večernja zvezda? Zašto ima oba imena? Posmatraj jutarnju i večernju
zvezdu na nebu.
16.
Što je aurora borealis? Što je uzrokuje?
17.
Na koje se boje rastavlja sunčevo svetlo pri prolazu kroz prizmu? Kako se pomoću
boje zvijezda određuje njihova temperatura?
18.
Kako ćeš se orijentirati prema:
a.
mjesecu
b.
suncu
c.
zvijezdama
19.
Kada izlazi i zalazi sunce u raznim godišnjim dobima?
20.
Gdje i kako Biblija spominje Oriona, Medvjeda i Vlašiće i zvijezđa?
VEŠTINA 3 - POSMATRANJE PTICA
1. Objasni šta je to „Ornitologija“? Objasni zbog čega su ptice
značajan član ekološkog sistema?
2. Na dijagramu ptice pokaži koje su ključne tačke za
prepoznavanje ptica. Nauči koji su to delovi ptice.
3. Nauči da koristiš priručnik za prepoznavanje ptica tako što ćeš
saznati informacije o najmanje šest ptice koje žive u tvojoj oblasti (Siva
vrana, Poljski vrabac, Velika senica, Plavoglava senica, Gugutka, Svraka)
a. Pronađi pticu u priručniku i prepoznaj njenu sliku (zapamti
karakteristike)
b. Saznaj koje su dimenzije ptice.
c. Saznaj u kom prirodnom okruženju ptica živi, tj gde je možeš
pronaći.
d. Pročitaj informacije o ptici kako bi je što lakše prepoznao.
4. Napravi listu od 10 ptica koje se hrane insektima, pticama ili
glodarima a da žive u tvom okruženju.
5. Uradi nešto od sledećih stvari:
a. Poseti postavku o pticama u Prirodnjačkom muzeju, zoološkom
vrtu ili parku prirode i ispričaj tvom vođu porodice o tome.
b. Pročitaj neki časopis, članak ili knjigu o pticama ili pogledaj
neku emisiju na TV-u (internetu). Šta si novo naučio/la (prenesi vođi porodice)
6. Napravi kućicu za ptice za određenu vrstu ptica. Zašto je baš
takva kućica pogodna za taj tip ptica.
(i hranilicu ako nisi osvojio ovu veštinu sa plavom ivicom)
7. Objasni šta je potrebno da se uradi da bi se zaštitile ptice u
tvojom okruženju
.
8. Napiši u duhovni dnevnik pet razmišljanja koja su vezana za
stihove koji govore o pticama.
9. Počni da vodiš dnevnik o posmatranju ptica – dnevnik treba da
sadrži 30 ptica. Dnevnik treba da sadrži:
a. Tačno ime ptice.
b. Mesto gde si je video (park, dvorište…).
c. Datum kada si je video.
d. Karakteristike ptice koje su ti pomogle da je prepoznaš.
e. Da li je to ptica selica ili stanarica?
f. Ako si vešt/a u crtanju, napravi skicu ptice.
10. Nabavi dvogled za posmatranje ptica.
11. Hrani ptice u toku zime i vodi dnevnik o pticama koje su
dolazile na hranilicu. Dnevnik treba da sadrži samo promene, npr. ako su
golubovi počeli da dolaze, to zabeležite tog dana, i više ne spominjete, osim
ako se menja broj ili su prestali da dolaze.
VEŠTINA 4 - POZNAVANJE INSEKATA
ZA PUSTOLOVE: Nadogradnja veštine u odnosu na istraživače jeste da
insektarijum mora da broji pedeset vrsta insekata, s tim što deset trebaju biti
leptiri, deset pčele i ose, deset tvrdokrilci, deset stenice i deset različite
vrste po izboru. Obavezna buba je bogomoljka.
NAPOMENA: prilikom hvatanja osa i pčela ne hvatati ih rukom dok
nisu mirne barem sat vremena. Najbolje je da ih ostavite u zamrzivaču to vreme,
i onda tek probodete. Ne loviti stršljanove.
1. Napiši kratke sastave o insektima u kojima ćeš objasniti:
a. Koje vrste insekata poznaješ i koje su njihove karatkeristike.
b. Objasniti zašto paukovi nisu insekti.
c. Prikazati populaciju insekata u tvome kraju, ili svetu..
2. Prikaži i objasni osnovne delove insekta.
3. Objasni razvoj leptira od jaja do odraslog insekta. Pronađi
slike na internetu. Objasni duhovnu lekciju koju možemo naučiti iz tog primera.
4. Navedi primere insekata koji žive u zajednici i kako se oni
razlikuju od insekata koji su usamljenici.
5. Napravi insektarijum sa dvadeset pet različitih vrsta insekata
i navedi njihova imena. (Ne prikupljajte ugrožene vrste – saznaj imena barem
dve vrste insekata koje se nalaze na listi ugroženih.)
6. Navedi 5 bolesti koje prenose insekti, i koji insekti ih prenose,
i kako to čine. Koje insekte parazite poznaješ? Kako kontrolisati njihovu
populaciju?
7. Navedi četiri vrste insekata koje su korisni ljudima i objasni
na koji način su korisni?
8. Objasni značaj insekata u lancu ishrane.
9. Navedi
tri stiha ih Svetog pisma koja spominju insekte.
VEŠTINA 5 - PRAĆENJE TRAGOVA
1. Prepoznaj deset tragova,
uključujući dve vrste ptičjih tragova. Nacrtaj ih.
2. Imenuj najmanje tri stvari o
kojima govore tragovi. Koje sve vrste tragova životinje ostavljaju? Nađi
najmanje jedan trag neke životinje osim njenih otisaka. Pažljivim promatranjem
i/ili analizom donesi na osnovi dokaza što je više moguće zaključaka.
3. Slijedi tragove neke
životinje, ako je moguće identifikuj je. Izvesti o tome vodju porodice.
4. Održavaj najmanje tri dana
stanicu za praćenje tragova:
a. izaberi ravni, otvoreni
prostor na nekom mjestu u blizini svog logora ili kuće
b. izravnaj zemljište, blato,
pesak i drugo;
c. stavi hranu za divljač;
d. provjeri svaki dan tragove i
ako je potrebno dodaj još hrane
5. Objasni načine obeležavanja
puta koristeći tradicionalne domaće znakove; i obeleži stazu u dužini od 500
metara i neka najmanje dve osobe uspešno slede označen put.
6. Imenuj četiri znaka
prisutnosti sisara. Pored tragova iznesi dva druga znaka prisutnosti ptica.
Imenuj dve ptice koje poznaješ po njihovom letu.
7. Kaži razliku između zečjih i veveričinih
tragova te između tragova psećih i
mačijih porodica.
8. Promatraj u svom kraju tragove
jednog ili više od sljedećih:
a. Žabe
b. Zmije
c. Kornjače
d. Mekušce
e. Gliste
f. Krtice
9. Na koje sve načine nas Bog
vodi. Saznaj više o tome i napiši sastav.
VEŠTINA 6 - POZNAVANJE DIVLJIH ŽIVOTINJA
1. Objasni šta je to zaštita životne sredine – zašto je važna i
kako se sprovodi. Opiši dva problema koja uočavaš u tvojoj okolini koja
ugrožavaju životnu sredinu u tvom okruženju.
2. Napravi listu diviljih životinja koje žive u tvom okruženju a
nalaze se na listi ugroženih vrsta. Šta je to Crvena knjiga.
4. Na izletu namenjenom posmatranju životinja, vodi beleške koje
će uključiti sledeće:
a. Datum, početak i kraj posmatranja
b. Lokaciju posmatranja
c. Životinje koje ste posmatrali.
d. Životnu zajednicu u kojoj je životinja posmatrana.
6. Prepounaj sa slike najmanje dvadeset sisara koji žive u tvojoj
zemlji.
7. Objasni „Zašto hrišćani
treba da čuvaju prirodu?“
8. Poseti Prirodnjački muzej ili ZOO vrt i zapiši koje si sve
životinje video
VEŠTINA 7 - POZNAVANJE ZELJASTIH BILJAKA
1. Po čemu se
razlikuju zeljaste i drvenaste biljke. Napiši sastav o zeljastim biljkama u
kome ćeš izneti šta znaš o njima, kako se dele i zašto su važne u ekosistemu.
2.
a. Opiši prednost korištenja latinskih ili naučnih imena.
a. Opiši prednost korištenja latinskih ili naučnih imena.
b. Što znače dva dela
naučnog imena?
3. Pročitaj
(prelistaj) neku od knjiga koje obađuju zeljaste biljke – atlas. Na osnovu te
zbirke (i drugih koje su ti potrebne) napravi herbarijum od najmanje 50
biljaka. Zbirka može biti manja samo u slučaju da se radi o tematskom
herbarijumu – npr jestive biljke ili šumske biljke ili trave...
4. Nauči da prepoznaš
barem dvadeset biljaka u prirodi. Neka polovina bude jestiva.
5. Ispuni sledeće
zadatke:
a. Saznaj šta je to
uslovna jestivost biljaka.
b. Kako se štitimo od
trovanja biljkama – principi bezbednosti i higijene kod ishrane biljkama iz
prirode.
c. Nauči i pripremi
jedan obrok koristeći biljke iz prirode (deo namirnica može biti i kupljen).
Obrok spremaš tek kada ispuniš zadatak pod 5.b. i instruktori ti dozvole. Čuvaj
se otrovnih biljaka!!!
6. Saznaj i prikaži
ostale načine korišćenja zeljastih biljaka – kako ih još možemo upotrebiti –
najmanje jedna biljaka.
7. Napiši rad o
lekovitim biljkama. Rad treba da sadrži opis prikupljanja, sušenja i upotrebe
lekovitih biljaka.
VEŠTINA 8 - POZNAVANJE DRVENASTE BILJKE
1. Po
čemu se razlikuju drveće i grmlje.
2.
a. Opiši prednost korištenja latinskih ili naučnih imena.
a. Opiši prednost korištenja latinskih ili naučnih imena.
b.
Što znače dva dela naučnog imena?
3.
Reci uobičajno ime i razliku između dve vrste velikih drveća.
4.
Prikupi i imenuj lišće 20 vrsta drveća u svom kraju. Izravnaj ga, osuši i obeleži
u odgovarajućoj svesci ili herbarijumu.
5.
Imenuj nekoliko primjera vrste drveta koje se koristi u sljedećem:
a.
nameštaj
b.
drške za sekiru
c.
stubove za ogradu
d.
lukove i strele
e.
idealno za potpaljivanje
i.
gori polako i ostavlja mnogo žara
6.
Imenuj dva primjera svakog stabla koje
a.
najbolje uspijeva u vlažnom tlu;
b.
najbolje uspijeva na većim planinskim visinama.
7.
Što znače sledeći pojmovi?
a. fotosinteza
b.
peteljka
c. pupoljak
d.
liska
e.
god
8.
Koje drveće znaš da ima:
a.
trnje
b.
mace
c.
leptirasto seme
d.
žireve
e.
čaure
g.
orahe
h.
bobice
9.
Opiši funkciju lišća u životu stabla.
10.
Opiši važnost očuvanja šuma u vašem kraju.
VEŠTINA 9 - POZNAVANJE LEKOVITIH BILJAKA
Za osvajanje ove veštine morate imati položeno
Poznavanje Zeljastih i Drvenatstih biljaka.
1. Pročitaj
(prelistaj) neku od knjiga koje obađuju lekovito bilje – atlas. Na osnovu te
zbirke (i drugih koje su ti potrebne) napravi herbarijum od najmanje 10
biljaka. Navedi ime biljke kao i bolesti za koje se koristi. Sve te biljke
moraš prepoznati i u prirodi.
2. Ispuni sledeće
zadatke:
a. Saznaj šta je to
uslovna lekovitost biljaka.
b. Kako se štitimo od
trovanja biljkama – principi bezbednosti i higijene kod upotrebe biljkaka iz
prirode.
c. Opiši načine
prikupljanja, sušenja, čuvanja i upotrebe lekovitih biljaka – pismeno.
3. Prikupi, osuši i
pripremi za korišćenje: koprivu, nanu, beli i crni slez, matičnjak, bokvicu,
lipu, kamilicu, hajdučku travu, kupinu.
4. Učestvuj u kampu
koji je posvećen ishrani u prirodi!
VEŠTINA 10 - VREMENSKI USLOVI
1. Objasni kako nastaje:
a. magla
b. kiša
c. rosa
d. sneg
e. susnežica
f. grad
g. mraz
2. Imenuj na nebu ili iz slika
sledeće vrste oblaka: ciruse, kumuluse, stratuse i
nimbuse. Kakvo je vreme povezano
sa svakim od njih?
3. Zašto je moguće da na jednoj
strani planinskog lanca pada kiša, a na drugoj ne? Navedi primer iz svoje
zemlje ili kraja.
a. Zašto je u planinama hladnije i
vlažnije nego u dolini?
b. Iz kojeg smera u tvom kraju
obično dolazi kiša ili vedro vrijeme?
4. Uz pomoć dijagrama pokaži kako
okretanje Zemlje oko Sunca daje godišnja doba.
5. Što uzrokuje pojavu sevanja
munja i grmljavinu? Kakve vrste munja postoje?
6. Nacrtaj kruženje vode u prirodi.
7. Objasni sljedeće vremenske uvete:
a. košava
b. jugo
c. pojas tišine
d. tornado
e. olujna fronta
f. tajfun
g. uragan
h. snježne mećave
i. ledena kiša
8. Vodi tablicu vremena tri
nedelje i bileži podatke u razmacima od 12 sati. Uključi ovo:
a. temperaturu
b. padavine (rosu, maglu, kišu,
mraz ili snijeg)
c. barometar
d. formaciju oblaka
e. brzinu i smer vetra
f. količinu padavina (pomoć
domaćeg uređaja ili službenog izveštaja)
g. vremensku prognozu i uporedi s
onim što se stvarno događalo.
9. Ispravno pročitaj dnevnu
vremensku kartu koju obično objavljuju novine. Objasni simbole i kaži kako se
vrši prognoza.
10. Objasni predviđanje vremena
pomoću meteoroloških instrumenata i opažanja pojava u prirodi: (vjetar, oblaci,
boje u atmosferi prilikom izlaska i zalaska sunca, ponašanje životinja itd.)
11. Napiši kratak sastav na događaj kada je Isus
umirio more.
VEŠTINA 11 - POZNAVANJE RAČUNARA
1. Od
čega se sastoji Desktop (kućni) računar?
2.
Navedi dve vrste računara.
3.
Znati logovati se na računar.
4.
Znati snimiti slike na računar.
5.
Znati pronaći slike na računaru.
6.
Znati promeniti ime dokumenta koji se već nalazi na računaru.
7.
Otkucati dokument u Wordu, dati mu ime i snimiti ga na zadatu lokaciju.
8.
Pronaći Facebook stranu Royal Ranger-a.
9.
Pravilno isključiti računar.
VEŠTINA 12 - POZNAVANJE PROGRAMSKOG PAKETA OFIS
1. Koji su osnovni programi Office programskog paketa
2. Znati koristiti program za obradu teksta Word (otkucati i
formatirati pola strane teksta) prema zadanom format.
3. Znati napraviti tabelu u Excelu
4. Znati odštampati dokument koji ste otkucali
5. Učestvovati u pripremi materijala za sastanke ili kampove
Royal Ranger-a – uraditi zadatak određen od vođe
VEŠTINA 12 - POZNAVANJE WEB-a
1. Povezati računar na internet
2. Navesti tri programa za pregledanje interneta (internet
browser)
3. Navesti bar dva internet pretraživača
4. Pronaći zadate pojmove na internetu
5. Znati koristiti Wikipediju
6. Pronaći zadati video na You Tube-u
7. Znati napraviti nalog
na Facebooku
8. Učestvovati u pripremi materijala za sastanke ili kampove
Royal Ranger-a
VEŠTINA 13 - STENE I MINERALI
1. Definiši sledeće termine: Geologija, stene, sedimentna stena, mineral, fosil, vuklan, nafno polje, magmatska stena, metamorfna stena, petrologija, rude
2.
Navedi neke od metoda koje se koriste u
identifikaciji minerala i stena i objasni kako se koriste.
3.
Uradi nešto od navedenog:
a.
Sakupi najmanje
pet ruda. Navedi ime svake od rude, šta se od nje dobija i kako.
b.
Napravi kolekciju
od dvadeset stena i minerala. Trebaš poznavati njihovo ime, u koju grupu
pripadaju.
c.
Sakupi kolekciju
od nekoliko fosila. Saznaj kako nastaju fosili
4.
Napiši sastav o vuklanima, kako
nastaju i šta znaš o njima. Objasni zašto nema vulkana u Srbiji, kao i razloge
zašto se smatra da je Fruška gora nekada bila vulkan.
5.
Saznaj kako nastaju fosili, koji
fosili su pronađeni u tvom kraju. Napiši kratak sastav o tome.
6.
Objasni kako nam
stene i minerali svedoče o Božijoj stvaralačkoj sili.
VEŠTINA 14 - FOTOGRAFIJA
1. Koji su osnovni delovi fotoaparata?
2.
Objasni principe konstrukcije fotoaparata.
3. Razlika između digitalnog i
analognog fotoaparata?
4.
Napravi fotografije kompaktnim aparatom koristeći sledeće tehnike:
a. pokretni objekat
b. sa stativa
c.
pravilo jedne trećine
d. ugao fotografisanja – u visini očiju, odozgo i odozdo
6. Upotreba blica
7.
Fotografiši izviđačke aktivnosti i učestvuj u izradi godišnjeg albuma svoje
porodice.
8. Objavi svoje fotografije na
Facebook grupi Royal Rangers.
9. Učestvovanje u zajedničkoj izložbi fotografija
VEŠTINA 15 - OBRADA DRVETA
1.
Kakve veze imaju sledeći procesi s drvenim kladama i kako se svaki odvija:
a.
sadnja drveća
b.
seča stabala
c.
rezanje drveta
d.
sušenje drveta
e.
prirodno starenje
f.
granulacija
g.
šperploča
2.
Prikupi i označi pet različitih vrsta drveta koje se koriste u obradi drveta.
Koje su prednosti i nedostatci svakog.
3.
Nabroji osnovne ručne i mašinske alate potrebne za obradu drveta. Trebaš poznavati
kako se ispravno koristi svaki i kako ga održavati u dobrom stanju.
4.
Pokaži upotrebu ručnih alata: bušilica, dleto, blanja, testera
5.
Pokaži upotrebu mašina: bušilica
6.
Prikaži ispravnu tehniku lijepljenja i stezanja drveta.
8.
Napravi nešto koristeći drvo ili univer kao materijal
VEŠTINA 15 - OBRADA METALA
1.
Cilj veštine je napraviti nož,
prolazeći sve faze obrade metala, od grube osnove do gotovog proizvoda –
sečenje, brušenje, šmirglanje, oštrenje, bušenje... Veština je osvojena kada je
napravljen nož.
2.
Naučiti pravilno korišćenje: brusilice, bušilice
kao i ručnog alata. Naučiti pravila bezbednosti.
Нема коментара:
Постави коментар