петак, 31. јануар 2014.

Socijalne veštine - put napredovanja Rendžer Istraživač

Put napredovanja Kraljevskog izviđača predstavlja dokazivanje da izviđač napreduje u svakoj oblasti rasta. 
Deo internacionalnog simbola Royal Rangera jeste zlatna, četvorokraka zveda usmerena u četiri strane sveta (detaljno objašnjenje simbola nalazi se na adresi - http://royalrangersrbija.blogspot.com/
search/label/O%20Royal%20Rangerima
). 

Svaka strela zvezde predstavlja oblast rasta deteta: fizički, psihološki, duhovno i socijalno.   Kraljevski izviđači kao služba se trude da razvijaju sve četiri oblasti:
amblem Kraljevskih izviđača
1. Fizička spemnost i spretnost - (kroz kampovanja, pešačnja u prirodi, razvoj veština – podizanje kampa, čvorovi i vezovi...);
2. Psihološki – pozdrav Kraljevskih izviđača je „Budite spremni – Uvek spremni“. Deca uče da se suoče sa raznim izazovima i kroz to stiču samopouzdanje i spremnost;
3. Duhovni – Osnova Kraljevskih izviđača je rast u duhovnosti. Naziv kraljevski potiče od naziva za Boga – Kralj kraljeva. Mi smo Kraljevi izviđači;
4. Socijalni – Sve aktivnosti se odvijaju u grupama, tkz porodicama. Zlatno pravilo Kraljevskih izviđača je: „Sve, što želite da ljudi čine vama, činite i vi njima Matej 7:12“. U grupi stariji i spretniji uvek štiti slabijeg.


Izviđač svojim ponašanjem i znanjem treba da pokaže da napreduje što potvrđuje kroz osvajanje veština. Veštine su podeljene u iste kategorije kao i zvezda + posebna kategorija Izviđačkih veština potrebnih za boravak u prirodi. Kada prikupi dovoljan broj veština - osvoja Orden koja simboliše osvojen put. Orden predstavlja najveće dostignuće Kraljevskog izviđača za njegovo godište. U ovom blogu su navedene Socijalne veštine potrebne za put Rendžera Istraživač (uzrast 9-11 godina).

SOCIJALNE VEŠTINE - RENDŽER ISTRAŽIVAČ


VEŠTINA 1 - HOBI


Izaberi jedan hobi iz četiri navedene liste. Ne možete koristiti projekat koji je deo druge veštine.

1. Kolekcije: Izaberi jednu od kategorija na listi i sakupi najmanje deset primeraka. Na ispravan način ih obeleži i izloži (napravi album ili vitrinu za izlaganje). Pronađi kontakt sa udruženjima koje sa bave tim hobije ili veb sajt sa koga možeš da saznaš potrebne informacije.
a. Poštanske marke
b. Novčići
c. Sličice sportista ili druga kategorija sličica
d. Igračke (neku seriju igračaka)
e. Stene i minerale
f.  Insekti
g. Salvete
h. Nešto drugo po tvom izboru

2. Modeliranje: Napravi barem jedan model i prikaži ga. Nauči nešto o modelu koji si kopirao, kada je napravljen, za šta je korišćen....
a. Kola ili kamioni
b. Vojna vozila
c. Avion ili helihopter
d. Vozovi
e. Zgrade
f. Životinje
g. Rakete

3. Majstorije: Napravi barem jednu korisnu stvar. Navedi alatke, materijale i pravila bezbednosti.
a. Drvo
b. Metal
d. Konopac ili uže
e. Šivenje
f.  Pletenje
g. Vez
h. Nešto po svome izboru

4. Umetnost: Napravi nešto od navedenog. Navedi alatke, materijale potrebne za taj hobi
a. Slikanje
b. Druge tehnike slikanja – grafika...
c. Origami
d. Pravljenje posuda
e. Vajarstvo
f.  Muzika — Odsviraj pesmu ili je otpevaj ili odigraj. Izvodjenje mora biti pred grupom.
g. Fotografija — Izaberi neki objekat ili pejzaž i napravi desetak fotografija pod različitim uglom ili različitim svetlo. Uporedi koja kombinacija svetla i ugla je nejbolja. Objasni koja fotografija je po tebi najbolja i zašto.
h. Gluma – Izvodjenje mora biti pred grupom. 


VEŠTINA 2 - DOMAĆINSTVO

1. Znati oprati izviđačku uniformu ručno i to uraditi. Naučiti kako se to radi u mašini, kako se skidaju mrlje. Napisati izveštaj o tome. Samostalno opeglati maramu.

2.  Naučiti i održavati svoju obuću u periodu od najmanje šest meseci.

3. Održavati red u svojoj sobi. Znati složiti odeću – majice, pantalone... 

4. Znati zašiti dugme i rašiven šav.

5. Tražiti od roditelja da ti odrede neke dužnosti u domaćinstvu koje ćeš redovno izvršavati – nešto od svakodnevnih kućnih poslova.

6. Znati pripremiti jednostavna jela: jaja – kajganu, na oko... pomfrit... 

VEŠTINA 3 - LJUBIMAC

1.      Za osvajanje ove veštine potrebno je da imate ljubimca. Lično vi morate da se brinete za njega – hranite ga i daje te mu vodu svaki dan, čistite za njim u periodu od godinu danas. Roditelji potvrđuju svojim potpisom da ste to radili. 

2.  Napiši rad u kome ćeš opisati svog ljubimca, njegove potrebe, način brige. 


VEŠTINA 4 - MUZIKA
Za osvojenu medalju na nekom takmičenju, osvaja se joj jedna Veština Muzika – napredno
Možete osvojiti onoliko veština koliko medalja osvojite

1. Prikaži svoju umešnost (primerenu tvom godištu) ili donesi potvrdu od profesora ako ne možeš da prikažeš direktno. U slučaju da sviraš u bendu ili timu za slavljenje, održite koncert za RR

2. Ako si samouk/a, potrebno je da znaš da osviraš najmanje tri pesme na instrumentu koji sviraš. 


VEŠTINA 5 - PORODIČNI ŽIVOT

1. Napiši odogovore na sledeća pitanja:
a. Šta je porodica?
b. Na koji način na ostale članove porodice utiče bolest jednog od članova?
c. Na koji način na ostale članove porodice utiče odlazak jednog od članova?
d. Na koji način na ostale članove porodice utiče uspeh jednog od članova?
e. Na koji način na ostale članove porodice utiče bes jednog od članova?
f. Na koji način na ostale članove porodice utiče svađa između članova?

2. Pročitaj Luku 2:41–52. Napiši odgovor na sledeća pitanja:
a. Zašto su Marija i Josif bili zabrinutu za Isusa?
b. Kada se Isus vratio sa roditeljima u Nazaret šta je učinio?
c. Zašto je to bilo značajno?

3. Objasni zašto je važno imati pravila u porodici.

4. Pročitaj Luku 15:11–32. Napiši odgovor na sledeća pitanja:
a. Zašto je teško oprostiti?
b. Zašto je otac oprostio sinu?
c. Zašto stariji brat nije želeo da oprosti?
d. Zašto je opraštanje važno u porodici?

5. Napravi listu obaveza i dužnosti (najmanje pet) i ispunjavaj ih pet nedelja. Vodi beleške o tome koliko si često to radio/la.

8. Napravi listu deset razloga zašto si važan za tvoju porodicu.


VEŠTINA 6 - POZNAVANJE MUZIKE

1.     Napiši satav o svom omiljenom bendu/pevaču/pevačici. Napiši njegovu biografiju.

2.  Saznaj nešto o karakteristikama sledećih muzičkih pravaca – napiši po jedan paragraf:
      a. Klasična muzika
b. Bluz
c. Džez
d. Hard rok
e. Pank
f. Metal
g. Pop
h. Fank
i. Disko muzika
j. Rep
k. Tehno
l. Jedan savremeni pravac u muzici po tvom izboru

3.  Napiši koju muziku ti najviše voliš i zašto? Koje te osobine kod nje najviše privlače?

4. Saznaj više o savremenoj hrišćanskoj muzici. Poslušaj nekoliko albuma sa muzikom slavljenja na srpskom i engleskom jeziku. Razmisli i podeli sa ostalima koje su njene osobine.

5. Saznaj imena najmanje pet poznatih muzičara koji su vernici.

6. Odaberi tekst jedne pesme po tvom izboru i analiziraj je. Odgovori na sledeća pitanja:
      a. Šta ti se u pesmi dopada, a šta ne?
b. Kako možeš da razlikuješ šta je u pesmi u redu, a šta ne. 


VEŠTINA 7 - SNALAŽENJE U GRADU

1. Koje su najvažnija znamenita mesta u Novom Sadu? Gde se nalaze muzeji, i koji su najvažniji muzeji u Novom Sadu? Gde su galarije, i koje su najvažnije? Zajedno sa plemenom poseti neki od muzeja.

2. Napiši kratak sastav o Petrovaradinskoj tvrđavi?

3. Pokaži sposobnost da se snađeš na mapi grada. Pronađi objekte prema ulicama zadatim od vođe.

4. Učestvujte u nekom izletu na koji se ide GSP-om. Samostalno platite kartu.

5. Samostalno pošaljite razglednicu vašem vođi. 


VEŠTINA 8 - SVEST O LJUDIMA SA INVALIDITETOM

1.  Saznaj više o životu osoba sa invaliditetom. Koje sve prepreke i barijere oni doživljavaju? Šta ti možeš učiniti da se stvari promene? Razmisli o nekim promenama u crkvenoj zgradi koje bi mogle da se učine, a kako bi ona postala dostupna za osobe sa invaliditetom?

2. Zamisli da si ti osoba sa invaliditetom. Kako bi voleo/la da se drugi prema tebi odnose? Napiši svoju izjavu o tome kako ćeš se ponašati prema osobama sa invaliditetom kada ih sledeći put sretneš?

3. Pokušaj nešto od sledećeg, kako bi bolje razumeo osobe sa invaliditetom:
a.     Kao porodica jedite zavezanih očiju da bi doživeli kako je onima koji ne vide.
b.     Zavezanih očiju idite u kratku šetnju.
c.     Igrajte igru uloga bez upotrebe reči ili pisanih poruka.
d.     Postavite šator sa vezanom rukom ili sa debelim rukavicama na rukama.
e.   Opiši pismeno svoje iskustvo. Kako ti pomaže da bolje razumeš osobe sa invaliditetom?

        4. Pogledaj 1 video snimak govora Nika Vujačića. Šta ti je nejinteresantnije u vezi onoga šta on radi.

5. Nauči sledeće reči govora rukam gluvih: Isus, hvala, doviđenja, dobar dan, dobro jutro, dobro veče. 


VEŠTINA 9 - ŠTEDNJA

1. Uštedeti od svog džeparca ili na drugi način prikupljenih para dovoljno novca za kupovinu dva komada sitnijeg dela izviđačke opreme – do 1000 dinara

2. Redovno plaćati izvidničku članarinu u toku godinu dana.

3. Napiši sastav o tome šta je to štednja i zašto je važno štedeti.

4. Od novca koji dobijaš za džeparac daj desetak u crkvu. Saznaj više o davanju desetka i porazgovarajte u vašoj izvidjačkoj porodici o toj temi.

5.      U dogovoru sa roditeljima u ratama plati jedan od kampova. Vodi računa da se rate plaćaju na vreme, ti donosi novac, uzimaj i čuvaj priznanice od blagajnika plemena..


VEŠTINA 10 - ZLATNO PRAVILO

1. Nauči napamet stih koji govori o Zlatnom pravilu. Napiši sastav o tome kako ti razumeš te reči. U sastavu navedi kako ćeš ti praktikovati Zlatno pravolo u školi, u kući, na ulici i u izviđačkoj porodici.

2.     Na kraju jesenje ili prolećne sezone sastajanja u RR, prikupi potpise ljudi koji izjavljuju da si praktikovao/la Zlatno pravilo. Potpisi moraju biti od barem dve trećine plemena, kao i svih vođa.     

VEŠTINA 11 - NEGA I HIGIJENA ZA DEVOJČICE 

1. Učestvuj u predavanju koje će biti organizovano od RR, na kome će stručni kozmetičar objasniti principe nege i higijene lica i tela.

2. Napiši sastav o tome šta si sve naučila i kako ćeš to primeniti. Objasni principe nege kože, izbora šminke i mirisa.

3.     Saznaj i napiši šta Sveto pismo govori o lepoti devojke. Razgovaraj sa nekom starijom sestrom u Hristu ili sa roditeljima o tome šta je lepota. Kako usaglasiti negu svoga tela i lica sa unutrašnjom lepotom.   

VEŠTINA 12 - PORODIČNI ŽIVOT
1. Napiši odogovore na sledeća pitanja:
a. Šta je porodica?
b. Na koji način na ostale članove porodice utiče bolest jednog od članova?
c. Na koji način na ostale članove porodice utiče odlazak jednog od članova?
d. Na koji način na ostale članove porodice utiče uspeh jednog od članova?
e. Na koji način na ostale članove porodice utiče bes jednog od članova?
f. Na koji način na ostale članove porodice utiče svađa između članova?

2. Pročitaj Luku 2:41–52. Napiši odgovor na sledeća pitanja:
a. Zašto su Marija i Josif bili zabrinutu za Isusa?
b. Kada se Isus vratio sa roditeljima u Nazaret šta je učinio?
c. Zašto je to bilo značajno?

3. Objasni zašto je važno imati pravila u porodici.

4. Pročitaj Luku 15:11–32. Napiši odgovor na sledeća pitanja:
a. Zašto je teško oprostiti?
b. Zašto je otac oprostio sinu?
c. Zašto stariji brat nije želeo da oprosti?
d. Zašto je opraštanje važno u porodici?

5. Napravi listu obaveza i dužnosti (najmanje pet) i ispunjavaj ih pet nedelja. Vodi beleške o tome koliko si često to radio/la.

6. Učini sledeće:
a. Načini plan kako da održite porodični sastanak.
b. Isplaniraj i održi porodični sastanak na Dve od sledećih tema:
i.) Kako izbeći droge i pušenje
ii.) Razumeti proces odrastanja
iii.) Lične i porodične finansije
iv.) Mudar izbor prijatelja
v) Kako izbeći alkoholizam

7. Napravi i sprovedi projekat koji uključuje učestvovanje tvoje porodice. Dogovorite se koji projekat možete zajedno da izvedete (radovi u kući, popraviti nešto, zajednički izlet...). Posle projekta napiši pismeni izveštaj koji će sadržati sledeće informacije.:
a. Cilj projekta
b. Kako su pojedini članovi učestvovali
c. Razultati projekta.

8. Napravi listu deset razloga zašto si važan za tvoju porodicu.

Нема коментара:

Постави коментар